Tematiska izstāde “Kas bija Kārlis Irbītis?” /Izcilajam Latviešu avioinženierim Kārlim Irbītem 120/

01. – 30.10.
Tematiska izstāde “Kas bija Kārlis Irbītis?” /Izcilajam Latviešu avioinženierim Kārlim Irbītem 120/
 
Kārlis Irbītis Latvijas lepnums – Latvijas Zinātņu Akadēmijas Goda doktors, talantīgs avioinženieris, konstruktors, ar lielu izdomu un gaišu prātu apveltīts cilvēks.
30 gadu vecumā Kārlis Irbītis sāk strādāt Valsts Elektrotehnikas Fabrikā(VEF), kur pievēršas laivu un traktoru motoru projektēšanai, izstrādā VEF radiouztrvērēju masveida ražošnas procesu, kā arī izveido VEF logo
1935. gadā Irbītis ierosināja sākt ražot Ikāra tipa lidmašīnas. VEF direktors T. Vītols, par spīti Civilās aviācijas pulkveža J. Indrāna un Aerokluba iebildumiem, ka tādas lidmašīnas Latvijā NEVAR ražot, tomēr piekrīt ražošanas uzsākšanai. Kārlis Irbītis uzzīmē skici, veic aprēķinus un lidmašīnas izgatavošana rit raiti. Tā bija Kārļa 11. konstruētā lidmašīna, kuru nosauca par I-11. Lidmašīnas ātrums sasniedza 229 km/h, kas bija par 39 km/h ātrāk, kā vācu analogiem.
No 1950.-1970 gadā Irbītis bija konstruktors lielākajā Kanādas aviācijas firmā Canadair Monreālā Tur viņš nodarbojās ar laivu un traktoru dzinēju izgatavošanu, bet pamatā viņš projektēja V-STOL CL-84 vertikālās pacelšanās lidmašīnu, par ko 1970. gadā saņēma Makkērtija balvu (McCurdy Award).
Atpakaļ